Vuxendagis

Haha.. ja.. gårdagens körövning med gospelkören satt fint!
Det började med att vår alltid lika roliga körledare, underbara Monica först pratade alldeless för länge. Jag va inte på humör. Hade vart i skolan hela dagen sen åkt direkt till kyrkan för att plugga lite till innan kören började.
Denna bastanta kvinna, som tidigare har vart ännu större innan hon gjorde en magsäcksoperation, brukar alltid ha problem med sin BH och frågar oss ogenerat hur den sitter. Om nått håller på att falla ut.

Ser ni att min BH sitter bra idag!? De har hänt saker!

Direkt efter inser hon att detta inte riktigt stämde och börja dra i BH-banden och surar lite för det.

Sen är det dags för bajs skämtet!

NEEEEEEEEEEEEEJ skriker kören! 
Vi har hört den så många gånger nu!

De struntar Monica i. Hon ska berätta bajsskämtet.
Jag har inte hört det förut eftersom jag är rätt ny.
Jag väntar med spänning. Detta brukar ju va precis min humor.

Monica hoppar runt som ett litet barn o ropar; lyssna nu! lyssna nu!

Det var tvååååååå bajskorvar som stod och sågade veeeed!
Då kommer en diarée förbi och frågar om han får va med! *hoppar och skuttar*
Då svarar bajskorvarna; Näääää! detta är bara för oss hårdingar!


Hon skrattar så hon håller på att dö.
Jag skratta dock bara åt henne, inte åt skämtet.
Jag funderar på om jag håller på att växa upp. Ett bajsskämt som inte var kul lixom!?

Hursom, efter det var de förnedring och överdrivning (heter de så?) som gällde.
Alla skulle överdriva både sin sång och sina röresler och vi fick gå fram 3 och 3, en från varje stämma och sjunga en låt.
Jag hade aldrig hört låten förr men de struntar Monica i, jag fick gå fram och sjunga ändå. Vi skulle se ut som gamla tanter också. Bra övning faktist. Inte att se ut som en tant, men att sjunga nått man inte kan till 100% inför folk.
Sen tönta vi loss och sjöng Shackles med Mary Mary. Vi ska tydligen framföra dessa låtar senare i mars.

Jaja, nu ska jag snart dra ner till gymmet, trots att de inte riktigt finns nån motivation till det idag, vill bara äta godis. Jag kankse ska köpa lite efteråt. Sen ikväll ska jag och Madde till en kompis till henne och käka libanesisk mat. Trevligt värre.
Tvivlar dock om morgondagen då jag skulle ut och äta med lite folk, de funkar inte alltid när man är fattig student.
Denna månaden hade vi mycke räkningar! Suck. 


Araaka qariiban

Kommentarer
Postat av: Sorken

Fast du borde ha slutat med gamlatantövningen när du var på gymet.

Eller ser du verkligen ut så när du gymmar :o

2009-03-07 @ 10:36:56
Postat av: Mia

Jag gjorde inga tantövningar på gymmet. De e bara du som gör sånt.. läste du de jag svara på under ett annan inlägg här?

2009-03-07 @ 12:00:15
URL: http://kidney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0