Hur man får en arab att buga inför en.

Jag är grymt dålig på att uppdatera här. Jag vet. Men förtillfället är det bara skolan som gäller. Det funkar inte längre att ligga på latsidan och smyga sig igenom hela terminen som jag gjorde under höstterminen.
Eftersom jag mest håller till i skolan så är det inte mycke roligt som sker.
Men kom att tänka på hur jag för några veckor sedan fick min lärare i språkfärdighet att buga åt mej och samtidigt svamla på arabiska. Ni vet en sån där mega bugning där armarna går från över huvudet och sedan ner till fötterna.

Under denna lektion så pratade vi om hobbies, det blev många "jag tycker om att läsa" osv.

Min tur.

أحب رفع الأثقال والرماية

för er som inte förstår;

Ohibbo rafa-a al-athqaal wa ar-ramaaia
.

och för er som fortfarande inte förstår;

Jag tycker om styrketräning och skytte.

Detta kanske inte är så vanligt för en tjej i arabvärlden och det var då Mr. Bitar började buga.
Högt och lågt.  Vilt och galet.

Så nu vet ni. Säg nått oväntat och folk kommer att börja buga inför er.





Kommentarer
Postat av: Sorken

Fan vad han skulle buga inför mig då ;)

2009-03-04 @ 23:22:50
Postat av: Mia

inte om du sa de jag sa.. men om du hitta på nått annat ovanligt... som att du dansar balett och älskar rosa myskläder eller nått.. :)

2009-03-05 @ 09:55:06
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Sorken

DU lovade ju att inte avslöja det :o

2009-03-06 @ 09:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0