Bengtsförs.


Ja, då va man hemma i Bengan, över helgen bara, kommer upp till Estocolmo på måndag igen.
Har vart bra hittills trots omständigheterna. Stötte på min underbara Kaka på tågstationen i Åmål, de visade sig att vi hade åkt på samma tåg mellan Karlstad och Åmål. Synd att vi inte visste!

Dagens lustigaste: Pappa och jag är och hälsade på lillebror på skolan. Vi står och pratar utanför studion och en kompis till brosan kommer ut, Johan. Pappa har dock ingen aning om vem det är.
Pappa ska ju dock alltid hälsa på folk som om han kände dem.

-Tjena Johan! ropar pappa
-Här är läget?

Jag och brorsan börjar gapskratta eftersom pappa gissa rätt på hans namn.

Score!

Sen kommer en annan kompis till lillebror ut, Sara.

Pappa har ju såklart ingen aning om vem hon är heller.

-Tjena Sara! ropar pappa

VA!? Jag och brorsan börjar skratta igen!
Hur lyckas han pricka rätt på två namn?

Score igen!

När han själv inser vad han har gjort blir han mycket stolt och funderar på om vi ska gå o spela på Lotto, de tyckte jag var en bra idé, men pappa banga.

Bror skämdes dock, så fort de kom en ny människa gående så fräser han. Pappa, nu är du tyst!

Sen berättar pappa om en konstig rysk benkirurg som har mejlat till honom och jag berättar att vi håller på att lära oss att böja svaga verb på arabiska. Sen åker vi hem.

 

Kommentarer
Postat av: Axel

Jag gillar den sista meningen om benkirurgen och dom saga verben. Har inget men det andra att göra men skönt onödigt vetande om vad du gjort ändå :D

2009-03-15 @ 15:30:51
Postat av: Mia

haha. jaa.. tyckte de va ett skönt avslut, som inte har med nått att göra. =)

Idag åker jag heeem! vi får ses snart!

2009-03-16 @ 09:11:35
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fastnade du med tummen i banjon?



Eller hittade du vilse på återvägen till civilisationen?

2009-03-17 @ 21:34:34
Postat av: Mia

Sorken? eller ?



Nä, jag e tillbax i hufvudstan! skönt!

2009-03-18 @ 11:16:01
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Sorken

Självklart

2009-03-19 @ 11:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0