Att sova på dagen..

..funkar inte alltid så bra. Men vad har man för val när man jobbar natt?

Idag, klockan 12, vaknade jag efter bara 4 timmars sömn. Anledningen till detta var att Åmåls mest högljudde motorcykel stod och puttrade (puttra är en underdrift) utanför mitt fönster.
Jag lyckas dock somna om, men strax efter så brakar åskan igång. De small så högt att jag flög upp ur sängen.
I detta ögonblick är jag klarvaken. Jag upptäcker då det värsta av allt. Grannen ovanför mej lyssnar på blues (inget fel på blues) på högsta volym! Jag kan bara inte sova till musik. En timme senare så stänger de äntligen av. Då.. då kunde jag äntligen få somna om.

Nu sitter jag här, det är bara 2 timmar kvar tills jag börjar jobba igen, och vad har jag gjort idag?
Inget.
Vaknat, ätit "frukost", och suttit här vid datorn. 
Att enbart jobba natt är tydligen inte min grej.
Nu längtar jag upp till Stockholm där ordningen kommer att bli återställd.
Upp tidigt, skola, gym och sen få gå och lägga sig i tid.
Jag har nog lärt mig att uppskatta nattsömnen.

Men nu har jag bara 5 nätter kvar!
Det känns underbart!

Måväl och njut av nattsömnen/ Kiddo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Man lär sig.



Eller så slutar man och blir en tråkig grå dagmänniska.



Jag har lärt mig :)

2009-07-26 @ 10:55:31
Postat av: Mia

Sorken?

2009-07-26 @ 19:37:31
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Sorken

Självklart.

Ständigt denna Sorken (bör väsas fram ur mungipan)



Dessutom saknar jag bitska svar på inlägg om bonnighet i samband med hårtvätt i älv och clownnäsa.



Fast det har blivit otroligt svårt att få mina elaka kommentarer att fastna på din blog. Det verkar vara nått fel som är trasigt.

2009-07-27 @ 15:35:18
Postat av: Mia

Ja, jag hade tänkt att svara på de där, men så blev de bortglömt, jag hade ett bitsk svar i huvudet men det försvann. :)

jag försökte svara på de där med clownnäsan igår, men som du sa så verkar de va nått fel. irriterande!

2009-07-27 @ 18:30:24
URL: http://kidney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0