Tränings- (och skade-) året 2008

Idag när jag tog på mej ett par jeans jag inte burit på ett tag så upptäckte jag att de jeans som en gång i tiden var lite för tighta i midjan och helt lagom i låren istället var så snor-tighta i låren att jag knappt fick upp dem och i midan var de så lösa att jag fick plats med båda händerna, och hade jag haft fler händer än två hade jag fått plats med dem oxå.

Detta fick mej att fundera på mitt träningsår 2008.

Januari: Träningen gick helt ok, eftersom jag bodde hemma så blev det mycke Friskis & Svettis och boxercise, själklart mycket löp hemma på löpbandet (springa ute i januari? nej!)
Troligen ingan styrketräning. Jag minns inte. Kanske enstaka pass. 
 
 Februari: Under en fotbollsmatch med barnen på fritids så trampar jag snett ner i en grop och pajjar något i foten, inget fel hittades på röntgen, men jag kunde inte löpträna på 2 månader.  

Mars: Fortfarande trasig fot.

April:  I april så åkte jag till USA, det började med vandring och löp uppe i Hollywood Hills, och kickbox ihop med Zandra på de största och häftigaste gym jag nånsin sett, mitt på Hollywood Boulevard.

Maj: Träningen på gymmet i lilla Jacksonville, Texas går super. 2h á 5-6 dagar i veckan.  
Tränar allt från löp till styrketräning, hip hop hustle och box. Och bootcamp träning inte att förglömma. I 40 grader värme! USCH!
 
Juni: Under ett pass med hip hop hustle så vrider jag på knät samtidigt som foten står kvar vilket resulterar i olidlig smärta och att jag inte kan träna löp eller ben ett tag framöver. Samma knä som jag har haft problem med tidigare oxå såklart! Efter nån dag börjar jag då simma och träna överkroppen.
Kanske 3 veckor senare känner jag mej mycket bättre och kan köra på som vanligt.

Juli: I juli åker jag hem till Sverige igen och väger då max, fick höra att jag något för bitig, men efter nattjobb och lite träning så tappar jag 4 kg. Muskler i guess.

Augusti: Läs ovan.

September: Har nu flyttat till Stockholm och skaffar gymkort på Nautilus här i Hallonbergen. Äntligen tillbax till träningen, är lite ut form, men den kommer snabbt tillbax. Tyvärr hinner jag inte träna så mycke som jag hade velat pga skolan.

Oktober: Träningen på Nautilus förtsätter tills jag en dag råkar slita lite väl mycke på vänster bröstmuskel, den första veckan gjorde de ont bara av att jag andades.  FIck ta ett uppehåll på 4 veckor.

November: Går fint. Allt löper på som vanligt. Massa löp och styrka och konditionen känns bättre än på länge.

December:  Går bra i början sen får jag tyvärr dålig med tid. (4 tentor under loppen av 8 dagar säger väl sitt) Innan jul hinner jag dock med några pass nere i källaren i vårt "gym" hemma hos mor och far.

2009: Än så länge så går allt fint! Inga skador än (peppar peppar)
Har funnit nöjet i att träna med fria vikter vilket verkar ge resultat.
Har en kompis som är personlig tränare och så fort som han får tid så ska vi försöka köra ett pass veckan.
Han kommer köra med mej tills jag dör! Herregud! Men de ska bli kul.
Har även tatt på mej en liten utmaning. Inom loppet av 6 veckor ska jag klara av att göra 100 armhävningar. I ett svep!
Hjälp säger jag till det! Men det är värt ett försök. 
Är du på? Gå in på här och anta utmaningen!

Så, sammanfattningsvis. Otrooooligt mycke skador! Hade lite fler småskador, sträckningar osv som jag inte minns när det var. Detta var bara en kul grej för mej att se hur mitt år var. Helt ok måste jag säga ändå. Men hoppas att 2009 blir något smidigare!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Sorken

Skador är väl ett tecken på tilltagande ålderdom ;)



Jag har i alla fall för mig att Bengtsforsskräcken sa nått sånt till mig.

2009-01-20 @ 20:22:05
Postat av: Mia

I ditt fall kanske, Sorkengöbben, men inte för mej.

Jag skadar mej bara för att jag ger allt. Du för att du håller på att falla samma ändå. :)

2009-01-20 @ 22:18:43
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Sorken

Kan stämma att det inte har med åldern att göra i ditt fall.











Får väl lov att konstatera att du är ett fusktbygge, eller renoverings objekt som det heter på mäklarsvenska.

2009-01-22 @ 23:38:42
Postat av: Sofia

oj! ja trodde verkligen jag kunde göra fler armhävningar. tror jag också får ta mig an en utmaning:p

2009-01-27 @ 23:34:12
Postat av: Sorken

Du såg ju ut att vara i fin form, trotts att du är lite benig ;)

2009-01-28 @ 19:56:03
Postat av: Mia

skulle jag va benig!? well, om man jämnför med dej kankse. ;) hähä.

2009-01-28 @ 20:27:18
URL: http://kidney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0