Tentatider och gospelslag



Ja, då va de dags för tenta igen. Hemtenta på 3 dagar.

Tog mej en liten paus i skivandet med den kopp kaffe, de skulle jag inte gjort. Nu bubblar magen.
Sitter för närvarande på fråga 5/10. Har dock lämnat halva fråga 4 till senare. Orkar inte skriva om islams reformism för tillfället. Det verka alldeless för tråkigt! Ska nu istället skriva om en snubbe som hette Adb al-Nasser och varför han fick en sån kultstatus i arabvärlden. Har aldrig hört talas om mannen! Men han va säkert cool. Jag bryr mej inte riktigt.

Igår va jag med gospelkören i Sollentuna och sjöng på Star Scandic hotell. Vi hade inte tid för nån uppsjungning eller nått rep så första låten gick väl lite knackigt, men sen blev de fart på kärringarna. Vi hade två korta uppträdanden och jag körde mitt solo under andra. Gick faktist grymt bra. Blev för en gångs skull nöjd över min egen insatts.

Fick även en trevlig förfrågan från min körledare.
I slutet av april så ska vi vara med på nått som kallas "Gospelslaget" istället för körslaget.
Vi är 5 körer som ska tävla mot varandra under en dag i Vällingby. Varje kör ska köra ett par valfria låtar och sen så har vi en obligatorisk låt som alla körer ska sjunga; You've got a firend. Inte värst gosplig. Men ändå.
Min körledare frågade iaf om jag ville ta solot på den. Ska bli riktigt kul.
Hanna Hedlund (som jag förövrigt ogillar, hon e så jobbig!) som vann körlsaget ska bl.a sitta i juryn.
Dags att börja träna på den låten då. Den måste ju sitta som ett smäck!

Nä, nu ska jag läsa lite om Abd al-Nasser o se om han var så häftig som det sägs.


roger det. över och ut.



Kommentarer
Postat av: joline

Javisstja, jag hade ju tänkt messa dig och fråga hur det gick igår, men bloggen hann visst före.. :P Vad kul att det gick bra, och grattis till hedersuppdraget! Och lycka till med tentan! :D

Kramar!

2009-02-20 @ 19:05:51
URL: http://twistandshout1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0