Mooseattack!


När de händer saker, roliga saker, sjuka saker, det är DÅ jag får lust att skriva här.
Som idag...

Jag är ute och går med hunden, på ena sidan vägen har vi skog och på andra sidan så ligger älven.
Helt plötsligt hör jag hovslag innifrån skogen. Jag rycker lite på axlarna och tänker att det säkert bara är en häst, huset närmast har ju faktist en sisådär 6 hästar.
Fel hade jag.. ut från skogen, ca 5 meter framför mig så hoppar det ut en älgko med sina två kalvar.
Jag stannar till.
De stannar till.
För en sekund så känns det som om att vi tittar på varandra och funderar;
Vem springer?

Jag börjar backa lite, älgarna står kvar.
Att störa en älgko med sina kalvar kan ibland sluta illa.
Men så plötsligt sätter de alla av i gallop och hoppar rätt ner i älven! 
Jag står där som ett frågetecken. Hunden har inte ens hunnit reagera.
Vad hände? Med ens blev det väldigt tyst.. Efter att de alla hoppade i så varken såg jag eller hörde dem igen.
Jag rycker åter igen på axlarna och börjar gå hemåt. Hunden, han viftar glatt på svansen ovetandes om att han för bara nån sekund sen hade kunnat bli älgmos.


möööööööööööööööööööö...

-Kid

Kommentarer
Postat av: Sorken

Det älgkon gjorde var att ta en snabb koll i kalendern och konstatera att det är ett par månader kvar till älgjakten drar igång. Alltså kunde hon lungt stå kvar.

Sen slängde hon en snabb blick på sin GPS och insåg att hon befann sig mitt i banjoland, där hon var den enda som ägde en kalender, varför hon flydde.



Hade det inte varit så nära Red Neck City så hade hon lungt stått kvar och betat.

2009-08-08 @ 17:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0