Två meter kvinna och en död fjällräv

Häromdagen när jag är påväg hem till en vän ute i Liljeholmen för att göra amerikanska pannkakor för att fira Obamas vinst (bättre sent än aldrig) så kliver denna gigantista kvinna in på tåget. Hon drog till sig min uppmärksamhet enbart pga hennes otroliga längd och bastanta kropp.

Sen.

Mina ögon får  nu fäste på vad hon har runt halsen istället.

En död fjällräv.

Hon sitter där nöjd och rättar till sin döda fjällräv, som har kvar huvud, tassar, svans o allt vad en fjällräv nu har när den är kvar i livet.
Dess ögon stirrade på mej kändes de som, jag kunde till och med se den stackars lilla nosen som en gång vart mjuk och fuktig. Säker rosa också.

Först hade jag tittat på kvinnan med förvåning, nu var det enbart med ilska i ögonen. Jag satt och stirrade på henne, men hon fortsatte ändå att klappa sin döda räv och såg oförskämt nöjd ut.

Jag ser mej sjäv springa fram till henne och slita av henne räven o ge henne en bitch-slap.

Jag satt och stirrde på henne hela tiden tills hon tillsut gick av. Då reste hon sig upp, satte näsan i vädret och gick av.
Bak på ryggen hängde en rävtass och dinglade. Det var det sista jag såg av räven.
Och för kvinnans skull så hoppas jag att det var sista gången jag såg henne också.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Huga!

Fy fan, blev verkligen äcklad när jag läste..Döda djur runt halsen med armar och ögon och ben är ju fan sjukt.

2008-11-30 @ 13:12:46
URL: http://kakbrak.blogg.se/
Postat av: Mia

Riktigt sjukt. Snacka om att jag bara ville ge henne en utskällning! Hon va inte så gammal heller. Runt 25-30.

2008-11-30 @ 19:19:30
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: diddi diarré

snälla Zmet, säg att du har hört den här låten..Om inte annat så ska du kolla upp på youtube omedelbart! diarrhea song.

Ligger rätt i tiden för dig och din fullkorns&böner-mage...

2008-11-30 @ 19:56:22
Postat av: Sorken

Vad kan man annars göra med en död räv?

2008-11-30 @ 21:46:46
Postat av: legen... wait for it... dary!

Vad är skillnaden mellan en död räv runt halsen och en skinnjacka? Eller att äta kött för den delen.

2008-11-30 @ 22:17:00
Postat av: Mia

Sorken: gräva ner den? ;) Axel: jag vet. Jag bär skinjacka o äter kött. Men de blev så mycke värre när man såg huvudet o tassarna på den. Sen e räven ett av mina favorit djur. :) klart jag kan tycka att de e illa o käka kött ibland, Men jag gör de ändå, jag lever ju på de. Men de finns gränser. En räv runt halsen är bara onödigt.

2008-12-01 @ 01:18:54
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Ja just ja

Förut var skinn en nödvändighet för att inte frysa ihjäl(är fortfarande det i vissa delar av världen) men att ha djurskinn idag pg a mode:S Nänä fy på dig stora kvinna!...men för att "överleva" är det okej enl mig, ta skinnet/pälsen nästa gång å skicka de till något kallt ställe på moder jord där det kan göra nytta :)



P.S Skön blogg förresten!

2008-12-02 @ 18:42:16
Postat av: Ja just ja

Förut var skinn en nödvändighet för att inte frysa ihjäl(är fortfarande det i vissa delar av världen) men att ha djurskinn idag pg a mode:S Nänä fy på dig stora kvinna!...men för att "överleva" är det okej enl mig, ta skinnet/pälsen nästa gång å skicka de till något kallt ställe på moder jord där det kan göra nytta :)



P.S Skön blogg förresten!

2008-12-02 @ 18:44:47
Postat av: Mia

Ja just ja: Håller med till fullo.

och tack så mycke. jag försöker att hålla den intressant och rolig. =)

2008-12-02 @ 19:18:17
URL: http://kidney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0