Tuttfräs och gymraggare

Idag va jag äntligen tillbax på gymet efter 1½ veckas uppehåll.

De märks att de börjar bli kallt ute, för det var även lite kyligt inne på gymet. Jag brukar hänga mycke på den fria vikter delen, de är typ jag och 100 killar. Andra tjejer verkar inte riktigt våga sig in. Men detta hindrar inte mig. Denna del av gymet ligger i ett hörn och väggarna består av stora fönster. Vilket betyder att det är ännu kallare där inne än i resten av gymet. Nu uppstår ju det problemet som alla tjejer känner till.
Tuttfräs.
Inte kul, man känner sej redan uttittad på ett sånt ställe. Det här gör ju inte saken bättre.
Verkar som att det är dags att börja använda fodrad sport-bh. Men så varmt!

Gymet är det enda stället där jag kan få gå runt i mina egna tankar i ett par timmar o bara ha de gött. Min enda fristad.
Därför brukar jag lyssna på min egen musik för att förhöja känslan av att var ensam. Jag pratar sällan med folk, enbart om jag kanske frågar om det är klara med en viss maskin eller om jag kan hoppa in emellan.
Detta verkar dock inte vissa killar förstå.
Ni vet den där sorten...

Gymraggare..

Jag hatar gymraggare.

Lämna mig ifred. De kan börja prata med mej, jag hör ingenting eftersom Rusiak oftast spelas högt i lurarna. Jag tar motvilligt av mig lurarna och svarar säkert lite otrevligt ; VA!?

- Kommer do hit ofta? (ja, det ska stå 'do')
- Ja, så ofta jag hinner.
- Jag ser det, do e fin.

Bara för att driva med killen lite så spänner jag musklerna, skrattar o går därifrån.
De betyder ju dock inte att han fattar att jag inte vill prata honom.

Han pratar med mej igen.

-VA!?

- Vart kommer do ifrån? Hallonbergen?
- Ja, jag bor här.
- Då bor vi grannar!  Bor du ensam?
- Nej jag bor med en annan tjej.
- Är hon bara en kompis?
- Eh? jaaa.. hon är bara en kompis.
- Aha, va bra.


Vänta nu, fråga killen mej precis om jag var gay!?

- Ska do gå no?
- Japp, nu drar jag.
- Kommer do hit imorrn?
- Jag tror inte det.
- Ok, men då ses vi en annan dag, grannen!
 

Mmm. tyvärr.

Detta vär tyvärr inte allt. Han skulle ju såklart kolla på min tatueringar också och var VÄLDIGT noga med att ta på dem oxå längsta möjliga tid. Urk.

O nej. Det tar inte slut här. Några andra killar som jag delade en maskin med, ser jag senare nere på Coop, och även ute vid busshållplatsen. Som om inte det var nog så står de sen i garaget nästan utanför min uppgång.
Ena killen ska precis åka och kör breve mig sakta. Jag pratar i telefon med en kompis o börjar svära över idioten som vägrar lämna mig ifred. Tillslut kör han äntligen iväg men han tittar bakåt o smilar stort.
Jag smila inte stort.
Lämna mig ifred snälla gymraggare.

De slår nästan gymraggarna o USA, och det är ingen lätt uppgift ska jag meddela!

Kommentarer
Postat av: Sorken

Men du får väl köra med att du är gnuggis.



Då får du säkert vara ifred.



Din vänliga och vansinniga rådgivare :D

2008-11-24 @ 22:38:03
Postat av: Mia

Va de där betyder exakt vet jag inte. Men jag tycker inte att de låter som en bra idé! =)

2008-11-25 @ 10:13:59
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag har exakt samma problem.

2008-11-25 @ 22:40:35
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: Mia

haha. vad robin? tuttfräs? =)

2008-11-25 @ 23:05:51
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Robin

Ja, det och massa tjejer som raggar på mig på gymmet ;) Så sjukt jobbigt.

2008-11-26 @ 10:55:11
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: Mia

Hahah, de klart, de førstår jag. Jag vet ur de kænns! De e as jobbigt! =)

2008-11-26 @ 22:09:28
URL: http://kidney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0