Vardagsrapport

Ok, jag ger mej. Det får bli en vardagsrapport idag och ingen lustig anekdot från mitt liv.

Det är tenta tider nu.
Vi har fyra tentor under loppet av 10 dagar. Den värsta är först ut.
Den muntliga språktentan.
Under hela terminen så har våran lärare vars namn bygger på verbet att le fått mej att vilja slå på saker, skälla ut henne (vilket jag faktist gjorde första lektionen) skratta, gråta och åter igen slå på något.
Jag har nog aldrig haft en sån opedagogisk lärare. Jag har inte lärt mej någonting.
Men idag. Sista lektionen innan tentan så var hon som en helt ny lärare. Hon var t.o.m pedagogisk!
Efter alla klagomål så har de äntligen gjort något åt saken. Men tyvärr kom det lite för sent.
För jag har inte lärt mej att prata. Jag kan stappla mej fram när jag läser (för er som inte vet så pluggar jag arabiska) jag kan skriva, och jag förstår mej faktist på grammatiken. Men det som var viktigast för mej har jag inte lärt mej. Det går för fort, jag hinner inte böja verben i mitt huvud så de kommer alltid ut i fel form och jag har heller inte lärt mej så många ord som jag borde vid det här laget. Det har jag dock ingen annan att skylla på än mej själv. Jag har inte pluggat tillräckligt.
Denna tenta från helvetet sker på onsdag.
Jag kommer få sitta ensam och bli förhörd, hon kommer fråga mej massa frågor jag inte kommer förstå. Jag vet att jag kommer få ett utbrott. Jag kommer skrika 'jag kan inte!' och lägga armarna o kors. Vilket jag gör varje lektion.
Eller så kommer de gå ut över vår stackars lärare så hon kommer att få sej en känga.
Så kan man ju göra. Skylla allt på henne. 'Jag hör inte va du säger, kan du prata tydligare!?'
Jag kommer lite demonstrativt lägga armarna i kors här också.
Well, slutsast. Mitt första underkänt är på ingång. Det känns inte okej.

Nu till nått roligare. Mr. M kom hem igår. ÄNTLIGEN. Efter 2½ vecka på turné i Brasilien så är han hemma.
Får dock inte se han än. Men till helgen så! På lördag blir det mys med mat och film och på söndag så ska vi gå till Debaser och kolla på några vänner till honom som ska spela där.
Jag insåg ju sen också att No Fun At All spelar på Kafé 44 på fredag. Men jag har egentligen inte tid. Varför kunde de inte sprida ut tentorna lite bättre så man inta har alla på samma gång!?

Hrmf!

Kommentarer
Postat av: Robin

Aaaah! Mina andra hjältar NFAA!!!! Jag vill!

2008-12-03 @ 23:43:38
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: Mia

haha, jag med.. men jag har inte tid asså.. lite surt! men jag har ju sett dem tidigare.

2008-12-03 @ 23:47:06
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Robin

De har ju ny skiva och allt! :D Aaaah.

2008-12-04 @ 00:30:35
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: Sorken

Hehe



Sitt nu hemma och plugga och var en duktig flicka.



Du ska se att livet går i repris.

2008-12-04 @ 16:07:15
Postat av: Obama

För bövelen du måste se nfaa, det är skitkul! vill se dem igen!

2008-12-07 @ 17:28:12
Postat av: Mia

jag har oxå sett dem my bro'! men de va ju i fredags! hann inte! :S

2008-12-07 @ 17:50:56
URL: http://kidney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0