Övernaturligt.

Jag kom nyss på några skumma händelser från i somras. Jag såg en reklamsnutt om ett program om spöken och övernaturliga händelser o det fick mej att tänka på min tid i USA tillsammans med spöket Harvey.

Första gången jag stötte på Harvey var min första natt hos min farbror Julian.
Jag sover i min kusins rum, det tar lång tid att somna och jag börjar bli irriterad.
Jag somnade tillslut, men mitt i natten vaknar jag av att nått/nån trycker ner mej mot sängen. Jag försöker sätta mej upp, men det går inte. Jag försöker ropa på min kusin i rummet intill, men det går inte det heller.
Jag kan inte röra mej, det känns som om att jag åker längre och längre ner i madrassen.
 Tillslut upphör allt och jag ligger där i sängen, skärrad, hjärtat slår dubbla slag och jag vågar inte röra mej.
Var detta en dröm eller hände detta på riktigt?
Jag visste inte riktigt. Jag hoppades på att det var en dröm. Men det kändes ju så otroligt verkligt att jag kunde inte göra nått annat än att tro att detta just hände. Jag låg nog vaken i flera timmar efter det. Jag tände en lampa och lyckades tillslut somna om.

Dagen efter så berättar jag ju såklart detta för mina kusiner, farbror och faster.
Och det första min kusin Natalie säger då är.

-I've always thought that there's something wrong with that room, that's why i refused to take it. I'm sure that room is haunted. We call him Harvey.

okeeeej, de va ju inte precis det jag ville höra.

Min farbror skratta dock bara åt mej coh började spela på sin "lilla violin" som han alltid gör. Vilket jag hatar.

Skärrad åker jag hem till min andra farbror, det är första gången jag kör bil dit ut själv och jag är osäker på vägen. Eftersom jag inte riktigt vet vart jag ska svänga av så kör jag ganska sakta, då kör en man om mej, han tutar och ger mej fingret.
Detta var inte det bästa tillfället att ge mej fingret och jag bryter ihop.

Efter detta så vägrade jag sova i det huset igen. Trots att min andra farbror , John, skulle åka till Israel och jag skulle få bo ensam i deras enorma hus i 6 hela veckor så fanns det inget som kunde få mig att sova hos farbror Julian igen.
Hellre sova där ensam ute på landet än sova i samma rum som Harvey.

Men nu händer det hemma hos farbror John också.

En natt vaknar jag av att nån/nått tar tag i mina händer och drar mig upp ur sängen till sittandes. Den/det håller fast mina händer men jag lyckas tillslut slita mej loss. 

Denna gång blev jag inte lika rädd, men det var otroligt obehagligt.

Det hände som tur är aldrig igen, men jag hade en dröm där jag var hemma i Sverige och min lillebror sitter på pappas kontor. Dörren står på glänt och jag ska precis gå in. Då ser jag en skugga i springan och dörren smäller igen. Jag hör lillerbror skika, men jag kan inte få upp dörren. Jag vaknar.

Detta va det sista jag "såg" Harvey. Som tur är.

Jag har hört allt för många historier från folk jag känner om övernaturlighet och spöken att jag bara måste tro på det. 
Men jag är livrädd för dem. 
Och jag hoppas det ALDRIG kommer hända mig igen.  

Har detta hänt nån av er?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy faan! inte vart med om sånt men.. vi hade en and ande i huset i Åmål.. :S

2008-12-28 @ 20:15:14
Postat av: Sorken

Vadå Harvey.



Jag heter inte Harvey.



2008-12-28 @ 21:01:07
Postat av: Mia

hahaha.. Sorken, Sorken.. allt kretsar visst kring dej. hähähäh.

2008-12-28 @ 21:11:38
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Robin

Priset på 1 miljon dollar finns fortfarande kvar. Det går till den personen som lyckas bevisa att det finns övernaturliga fenomen.Sen får man nog Nobelpriset med ;)

2008-12-28 @ 22:29:52
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: joline

Nej usch fyfasen. :( Jag hade nog dött om jag varit med om något sådant! Dock har jag stött på spöken/andar, men inte på det där sättet.. :S

2008-12-29 @ 12:04:03
URL: http://twistandshout1.blogg.se/
Postat av: Axel

Aldrig stött på nått spöke och tror inte på dom. Men det ska tydligen finnas ett spöke i släkten. Han vart övefallen på typ 1700-talet av rövare. Efter det skulle han ha åkt runt med sin häst och vagn alldeles blodig utanför vägen vid släktgården. Fast när dom rev vägen försvann han

2008-12-29 @ 21:39:05
Postat av: alextheaddict

hej hopp! jaa visst ere fint=) jag är hemma till den 10e, kanske vi hinner ses? hur länge är du hemma?

2008-12-31 @ 16:54:27
URL: http://alextheaddict.blogg.se/
Postat av: John

När jag hade datorn nere i stora rummet så sov jag där en gång. tidigt på morgonen halvakna jag och hörde nått klickljud, jag tvärvaknar och sätter mig upp då jag förstår att det är nån som sitter vid datorn och skriver på tangenbordet. jag lyssnar nån sekund och verkligen konstaterar att det är tangenbordet, sen flyger jag upp ur sängen och springer upp på övervåningen.

2009-01-16 @ 22:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0