MIN KVK

Nu... nu måste jag bara ta upp denna händelse.
Detta hände för ett par veckor sedan...

Vi är i Kräftriket, sitter på föreläsning i Aulan i hus 4, som vi alltid gör.
Men denna föreläsning skulle visa sig bli lite annorlunda. Lite roligare. Lite konstigare.

Vi pratar om att man inte ha mer än tre konsonanter på raken i ett ord eller i en ordföljd. 
Vår lärare tar exemplet من, som uttals MIN.

Hon skriver MIN på tavlan...
och under så förkortar hon konsonant, vokal, konsonant, KVK.
Hennes V såg dock ut som ett U, and all of a sudden så står det då på tavlan;

MIN
KUK

Jag ser detta och försöker hålla mej för skratt.
Mikael upptäcker detta strax efter och börjar slå mej på benet..
Tillslut så sitter hela klassen och fnissar.
Jag håller tillbax skrattet så tårnarna början rinna..

Vår lärare som inte pratar så bra svenska förstår dock ingenting utan säger bara;

-You are all so strange today..

Vilket gör det hela ännu roligare och jag kan inte längre hålla mej, jag skrattar o ögonen tåras..

Vad är oddsen att nåt sånt här ska hända?!

Av allt roligt som hänt på alla lektioner så tar nog den här händelsen priset!!



Nu är iaf 2/4 tentor gjorda. Den muntliga tentan gick nog åt skogen, men den vi skrev idag ska jag nog kunna få ett B eller C på iallafall. Tentorna nästa vecka sker på onsdag och fredag. Det blir att plugga hela veckan. För jag VÄGRAR att plugga i helgen. 

-Kiddo 




Kommentarer
Postat av: Robin

Hahaha! Classic.

2008-12-11 @ 23:22:48
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha fan vilken kul(k) utbildning du går ;)

2008-12-13 @ 09:10:57
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0