Grinchen

Jag tror jag börjar bli en julhatare.

Min vän Mikael kalla mej idag för Grinchen.

Och jag tror seriöst att jag håller på att bli grön.

Jag gillar inte ischoklad,
inte lussebullar med saffran i, inte glögg med alkohol,  inte jansons frestelse, inte vita korvar, inte döpp i gryta..
Och jag HATAR att köpa julklappar. Bara för att det är så svårt!
Hade jag bara kunnat komma på nått bra så hade det vart kul, men jag gör ju aldrig det.
Det enda jag har är en perfekt julklapp till min bror, men det är både litet och gratis (har tur som stöter på rätt folk) så jag måste hitta nått mer. Jag är helt extas över denna julklapp och vill berätta för honom, men det måste ju vänta!

Ska ut på lördag och leta julklappar, dagen innan jag åker hem. Men jag hinner inte tidigare pga alla tentor jag har.
Idag lyckades jag och Mikael faktist med att  lära oss ca 250 ord. Inte dåligt. Men varför gjorde vi inte detta tidigare så man kunde få fokusera på grammatiktentan istället!? Dålig planering.

Well, slutsats. Död åt julen och all dess press!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för fasoner :o



Tänk dig Sorken iförd tomte luva och... tja typ tomteluva =D

2008-12-16 @ 20:53:41
Postat av: Mia

De står anonym, men jag antar att de e du Sorken..

Jag gillar faktist inte julen just nu. De e allt förmycke annat som snurrar i mitt huvud.

Sen fråga min moster mej om jag kunde tänka mej att va tomte på jul... jag vill inte!!!!!!

Blä åt allt.

2008-12-16 @ 21:51:22
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: Sorken

Jo jo men tänk dig mig iförd enbart tomteluva.



Tror du ens Grinchen står pall för det

2008-12-16 @ 22:39:22
Postat av: Mia

Ja, Sorken. Inte ens de skulle Grinchen tycka va kul! =)

2008-12-16 @ 22:46:24
URL: http://kidney.blogg.se/
Postat av: evelina

Julmat smakar blä förutom köttbullar,prinskorv och skinka, glöggen gör sig bättre utan alkohol(även om jag gillar vinglögg så är ju blossas alkoholfria waaaay better) ischoklad smakar bara vaselin och sen ska vi inte prata om (snopp..)dopp i grytan,huga!



Nä, lite grinch måste man va,man kan väl inte gå på hur många jultraditioner som helst





XX

(kommer du hem till daschlann i jewl ällä?)

2008-12-17 @ 20:26:21
URL: http://kakbrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0